v.d. Bosch Beton b.v. gebruikt cookies (en andere technieken) en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren.
AccepterenVlak grasbeton voor een veilige N307
De vraag aan v.d. Bosch Beton, eind 2008, mee te denken over een oplossing voor de bijna 32.000 m2 bermverharding van de N23, was niet tegen dovemansoren gezegd.
De Twentse fabrikant heeft in de loop der jaren bewezen innovatief te zijn in de ontwikkeling van grasbeton. "Bij Design & Construct haal je het beste uit aannemers en leveranciers naar boven", aldus Berto Dekker van v.d. Bosch Beton. Dekker is kartrekker van het ontwikkelteam voor grasbeton. "Wat wij hebben gedaan voor dit project, is het ontwikkelen van grasbetontegels die verschillende eigenschappen combineren", vervolgd Dekker. "Door een kleiner oppervlak en ronde gaten zijn de tegels sterker. Daarnaast liggen ze in verband door een hol-en-dol verbinding." Het type heeft een vlakke bovenzijde, dat is veiliger voor hulpdiensten en motorrijders. Vroeger werd grasbeton wel eens op de kop gelegd voor hetzelfde effect, maar dan braken de tegels vrijwel direct. De Grasverbandtegels van de N23 zijn inmiddels ook elders toegepast. Bijvoorbeeld bij parkeerplaatsen die waterdoorlatend moeten blijven. Dekker vertelt trots: "Zo’n parkeerplaats bestaat nog steeds voor 38% uit gras!
De vraag aan v.d. Bosch Beton, eind 2008, mee te denken over een oplossing voor de bijna 32.000 m2 bermverharding van de N23, was niet tegen dovemansoren gezegd.
Aannemer Combinatie KWS-Bruil "N23"
Provincie Flevoland
Opleverdatum 2012